تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

فعالیت های قرآنی، در سایه بی توجهی ها

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۵۷ ب.ظ
کاری ندارم که امروز از ساعت 7 صبح تا 7 شب سر برنامه بودم و کاری ندارم که دیشب بخاطر باز موندن پنجره سرما خوردم و الان که این پست رو می نویسم کلا بدنم کوفته است، اما می گویند قصه هفتاد من کاغذ که بگویی همه پای صحبت هایت می نشینند تا خوابشان ببرد.

امروز در کارگاهی حضور داشتم که در واقع کارگاهی برای فعالین قرآنی بود و از سر تا سر بعضی استانها آمده بودند تا ببینند اساتید قرآنی کشور چگونه از ضعف های موجود در عرصه آموزش حفظ و مفاهیم قرآن سخن می گویند و البته راهکار های آن ها را هم بشنوند.

استاد از این گفت که طبق فرموده رهبر انقلاب ، الان باید لااقل 10میلیون حافظ در کشور داشته باشیم. خب شاید فکر کنید که چقدر این حرف ایده آلیستی است، آن هم از طرف رهبری که خود فرموده است: باید با توجه به واقعیت های موجود آرمانگرایی کرد. خب حق دارید که اینطور فکر کنید اما شاید جالب باشد که بدانید در کشور سودان با 25میلیون جمعیت، 5 میلیون حافظ قرآن وجود دارد !

خب؟ هنوز قانع نشدید؟ نکند فکر کنید آن ها چون عرب زبان هستند قادر به حفظ قرآن هستند. حتی اگر اینگونه فکر کنید من به شما خواهم گفت که در کشور پاکستان بالای 7 میلیون حافظ کل قرآن وجود دارد. هنوز هم شک دارید...؟! 

شاید برای خیلی ها محل سوال باشد که اگر قرآن را حفظ کنیم چه فایده ای برای ما خواهد داشت؟

به این سخنان نورانی که از پیامبر مهربانمان نقل شده توجه کنید:



حافظان قرآن مشمول رحمت خدا، در برکنندگان نور خدا و آموزگاران کلام خدایند.


بی نیازترین مردم حافظان قرآن هستند؛ همان کسانی که خداوند متعال قرآن را در وجودشان جای داده است


قـرآن را تـلاوت کـنـیـد و آن را به خاطر سپارید، زیرا خداوند متعال دلى را که قرآن را در خود دارد عذاب نمى کند.



خب؟ هنوز قانع نشده اید؟ شاید دنبال فایده های دنیوی آن هم هستید؟؟؟ خب اشکالی ندارد، براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که هم اکنون اجرایی است، به حافظان کل قرآن مدرک لیسانس در رشته قرآن و حدیث اعطا می شود (دقت کنید منظور مدرک معادل نیست بلکه عین مدرک است). همچنین حافظان می توانند تا مقطع دکتری در دانشگاه دلخواه خود بصورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند.

وقتی به محمدحسین طباطبایی پنج ساله در انگلیس مدرک دکترا اعطا می شود، پس چرا نباید به فعالین قرآنی در کشور توجه شود؟

راستی یادم رفت بپرسم بودجه 1 درصدی قرآنی نهاد های دولتی تاحالا چقدر اختصاص پیدا کرده؟ آیا واقعا در محیطی که ما هستیم یک درصد بودجه به قرآن اختصاص می یابد؟؟؟


پی نوشت-1 :من حافظ قرآن نیستم ولی خیلی دوست دارم که باشم. درست است که مشغله بسیار است اما دعا کنید خداوند دوست یا همسری نصیب من و همه جوانان کند تا دستانمان را بگیرند و مسیر زندگی ما را در راه قرآن قرار دهند.

پی نوشت-2 : در دانشکده ما بودجه نیم درصدی قرآن نمی دانم به کجا اختصاص می یابد اما نماز خانه نیمه کاره دانشکده از ایده آل یک جامعه اسلامی فاصله بسیار بسیار زیادی دارد.

پی نوشت-3 : امروز متوجه شدم در محل کارم از طرف ریاست اتاقی بصورت کاملا زیبا و در شان برای اقامه نماز در نظر گرفته شده تا کسانی که به هر دلیلی وقت رفتن به مسجد را ندارند بتوانند نماز اول وقت اقامه کنند ، خداوند خیرشان بدهد.


لزوم توجه به پرورش حافظان قرآنی/ آمار حافظان قرآن درکشور رضایت بخش نیست

بودجه قرآنی سال 92 در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد

  • امیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی