تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

شهلای قیدار

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۴ ب.ظ
نمیدانم قِیدار را خوانده اید یا نه ، ولی در داستان قیدار چیزی که بیش تر از همه داستان توجه مرا به خود جلب کرد شهلا بود ، همسر قیدار که قبلا توسط دار و دسته شاهرخ قرتی مورد آزار قرار گرفته بود ولی قیدار او را از چنگال آن ها رهانید و به عقد خود در آورد. اولین سفر آن ها به سوی اصفهان بود، تخت فولاد یعنی جایی که پدر شهلا در آن دفن بود اما در بین راه بر اثر تصادف خودرویشان با یکی از کامیون های گاراژ قیدار ، شهلا بیناییش را از دست داد.

شهلای قصه بجای اینکه خانه نشینی و عزلت گزینی را انتخاب کند، ستون و تکیه گاه قیدار شد و امور "لنگر پاسید" یعنی همان محلی را که قیدار ساخته بود تا کشتی نجاتی باشد برای مردم سیاه و سفید روزگار در دست گرفت و پا به پای قیدار چونان ایستاد که قیدار نمیتوانست بپذیرد که او چطور نابیناست.

نقش زن در زندگی مرد چنان مهم و اساسی است که "زن می تواند مرد را به عرش ببرد یا به فرش بزند". زن اگر اهل تقوا و عفت باشد چنان این رایحه خوش را در جای جای زندگی پراکنده می کند که عطر خوش این خانواده به عرش می رسد. زن می تواند از مردی بی قید و بی حیا ، شخصیتی بسازد که دل در گرو محبت اهل بیت دهد و مقید به آداب شرعیه شود. و زن بی قید از مردی پاک و پرهیزگار شخصیتی می سازد که ...

داستان زُهیر را حتما شنیده و دیده اید. وقتی پیک حضرت اباعبدالله(علیه السلام) به نزد زهیر پسر قین آمد او گفت بروید من بعدا به نزد او خواهم رفت. همسر زهیر بر او نهیب زد که وای بر تو، پسر رسول خدا تو را می خواند حال آنکه تو پاسخ او را نمی دهی؟

زهیر بی درنگ به نزد حضرت شتافت و اینگونه شد که بواسطه همسرش به رستگاری رسید. البته گاهی هم زنی هرچند با تقوا باشد نمیتواند در همسرش تغییری ایجاد کند، مانند بانو آسیه همسر فرعون ، اما مسلما زن به عنوان رکن اصلی تربیت فرزندان می تواند فرزندانی را به اجتماع تحویل دهد که باعث ایجاد تغییرات مثبت در جامعه گردند.

همه  این ها را گفتم تا بدانید نقش زن در خانواده تا چه اندازه محوری است.


اما آیا می شود همه درد ها را گفت؟

عزیزان من، از تجربه دیگران عبرت بگیرید تا خود به عبرت دیگران تبدیل نشوید، چه بسیار برگ های وعده ای که با خزانی می افتند و چه بسیار حرف ها که حاشا می شوند. بپرهیزید از کسانی که در ظاهر عفیف و پاک هستند و در باطن چونان ماری خفته تا نیش بر مردمان زنند. بپرهیزید از پسران و دخترانی که در پشت نقاب مذهبی خود باطنی چونان زشت دارند که شما را لحظه ای تاب تحمل آن نخواهد بود. و بپرهیزید از آنان که آن قدر غرق در هوس ها هستند که پرده ای از گناه بر چشمان آنها دوخته شده و از دیدن و شنیدن و فهمیدن حقایق ناتوانند.

بپرهیزید از انسان های بی حیا که " هرکه حیــا ندارد، لاجرم دیــن ندارد"

دعا کنید تا خداوند غم و اندوه را از دلهای همه ما بزداید و بجای آن اطمینان و ایمان و آرامش را جایگزین کند.


الا بذکر الله تطمئن القلوب

  • امیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی