تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

آموزش ویرایش عکس منظره

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ق.ظ



برای اینکه بتونیم عکس های منظره را به درستی ویرایش کنیم باید صحنه و موقعیت نوری را به درستی درک کرده و بر اساس نیاز هر عکس برای ویرایش اقدام کنیم.
در این آموزش با استفاده از نرم افزار فوتوشاپ نسخه CC ، نرم افزار فوتوماتیکس نسخه 5 و پلاگین Color Efex اقدام به ویرایش و گرفتن خروجی نهایی از عکس خواهیم کرد. 

در ابتدا هنگام عکاسی با استفاده از Bracketing سه عکس از منظره با نوردهی های مناسب تهیه می کنیم ، بعد با استفاده از نرم افزار های مدیریت عکس مثل لایت روم ، بریج ، پیکاسا و ... آماده سازی اولیه را انجام می دیم و بعد عکس ها را به نرم افزار فوتو ماتیکس انتقال می دیم. عکس هایی که من برای انتقال به فوتوماتیکس انتخاب کردم این سه عکس هستند :








حالا در برنامه فوتوماتیکس ساخت عکس HDR را انتخاب می کنیم و بعد از اون تنظیمات اولیه را انجام می دیم. از اونجایی که من عکس را روی دست گرفتم گزینه مربوط به عکاسی روی دست را انتخاب می کنم و همچنین بدلیل اینکه نویز گیری را در دو مرحله (مرحله آماده سازی اولیه در لایت روم و مرحله نهایی در فوتوشاپ) انجام می دم پس سایر گزینه ها را علامت نمی زنم.




حالا در برنامه فوتوماتیکس میشه دو راه را طی کرد ، یکی اینکه با استفاده از تنظیمات پیش آماده برنامه و کمی تغییر در اون ها به عکس نهایی رسید یا اینکه با اجرای تنظیمات بهترین حالت در نواحی مختلف عکس را پیدا کنیم و بعد بقیه را را در فوتوشاپ طی کنیم.
اگر بخواهیم همین جا کار را خاتمه بدیم می شود خروجی مثل عکس زیر را بدست آورد : 



اما من میخوام که راه دوم را طی کنم ، بنابراین 4 خروجی از نرم افزار می گیرم که در هر کدوم یکی از نواحی حالت بهتری داره:



از عکس اول آسمان را مورد استفاده قرار می دیم



از عکس دوم برای درختان پایین عکس



از عکس سوم برای کوه های ناحیه میانی عکس



و از عکس چهارم برای ابر های کوچک سمت راست


حالا هر 4 عکس را در فوتوشاپ باز می کنیم و پلاگین color Efex را از منوی فیلتر ها انتخاب می کنیم ( این پلاگین نیاز به نصب شدن داره و بصورت ابتدایی در فوتوشاپ وجود نداره)



من با انتخاب bi-color user defined و تنظیم مقادیر حالت مناسب درختان را بدست آوردم.

بعد از اینکه تغییرات دلخواه را در همه عکس ها انجام دادیم حالا نوبت به سر هم کردن عکس ها می رسه. من عکس درختان رو به عنوان عکس پایه انتخاب کردم و بقیه عکس ها را روی اون قرار دادم ، نحوه انجام این کار به این صورته که در یکی از عکس ها ناحیه مطلوب را انتخاب می کنیم :



بعد با فشار دادن کلید کنترل + J اون ناحیه را به یک لایه جدید منتقل می کنیم و بعد لایه ساخته شده را روی عکس پایه می کشیم

حالا لازمه که قسمت های اصافی را با دقت پاک کنیم ، برای این کار از قسمت Layers روی add layer mask کلیک می کنیم:



بعد با استفاده از قلم مو سایز مناسب را انتخاب می کنیم و با رنگ های سفید و سیاه ( رنگ سیاه ماسک پاک کننده است و رنگ سفید برعکس اونه) تغییرات لازم را روی عکس به دقت انجام می دیم

سپس همین کار ها رو برای عکس های دیگر هم انجام می دیم و در نهایت با تغییر سایز و نویز گیری و شارپ سازی نهایی می تونیم خروجی نهایی را آماده کنیم.

خروجی نهایی به این شکل خواهد بود :



مشاهده در سایز بزرگتر از اینـــجا


لطفا سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی