تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

یکشنبه ای منتظر در پارک و فال نطلبـــیده

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۴ ب.ظ


سلام

 دیروز مجددا رفتم همون جایی که پریروز رفته بودم و بسته بود، از قضا این بار بخاطر خلوت بودن متــرو زودتر رسیدم اونجا و تصمیم گرفتم برم توی یه پارک نزدیک یکم بشینم. همینطوری توی حال و هوای خودم بودم و روی یک نیمکتی در سایه نشسته بودم که یه دفعه یه بچه جلوم سبز شد. گفت یه فال ازم بخر. بهش گفتم اسمت چیه ؟ گفت معروف ، گفتم کلاس چندمی ؟ گفت چهارم. میخواستم ازش عکس بگیرم اما نمیدونم چرا این تصمیم رو نگرفتم ، بجاش گفتم  یه فال بده . اونم بسته فال رو آورد جلو ، گفتم نه خودت برام بردار اونم چشماشو بست و نیت کرد و یه برگه بهم داد

تا چند دقیقه ای در پاکت رو باز نکردم ولی بالاخره با باز شدن پاکت این شعر جلوم ظاهر شد :

 

        صوفی از پرتــــــــو مِی راز نهانی دانست      

                                                گوهر هرکس از این لعل توانی دانست

قدر مجموعه‌ی گل، مرغ سحـر داند و بس

                                               که نه هر کو ورقی خواند معانی دانـــست!

عرضه کردم دو جهان بر دل کارافتــــاده

                                                بجز از عشق تو باقی، همه فانی دانـــست

آن شد اکنون که ز اَبنای عوامْ اندیشــــم

                                               محتسب نیز در این عیشِ نهانی دانـــست

دلبرْ آسایش ما مصلحت وقت ندیـــــــد

                                               ور نه از جانب ما، دلْ نگرانی دانــــــست

سنگ و گِل را کند از یمن نظر لعل و عقیق

                                                هر که قدر نفس باد یَمانی دانـــــــست

ای که از دفتر عقل آیت عشق آمـــــوزی

                                                ترسم این نکته به تحقیقْ ندانی دانـست!

مِی بیاور که ننازد به گُلِ باغ جـــــــهان

                                                  هر که غارتگریِ بادِ خزانی دانـــــست

حافظ این گوهر منظوم که از طبع انگیـخت

                                                  ز اثر تربیت آصف ثانی دانـــــــــست


چند تا عکس دیگه که دیروز در پیاده روی گرفتم :




نظرات (۵)

  • دلتنگ گل نرگس
  • فال نطلبیده....
    جالب و قشنگه.
    وبلاگ قشنگ دارید.موفق باشید.
    پاسخ:
    ممنونم از لطفتون
    :)
  • سید احمد برقعی
  • من تصمیم گرفته ام به کودکی ام پی ببرم...

    به غریزه

    به بستر روحم

    به من بپیوند

    حتما نوشته صاحب فال مشکلی داری که به زودی حل میشه :)))
    پاسخ:
    نه اتفاقا چیزای عاشقانه بود توش
    فال نطلیپبیده مراده 

    عکس های خوب 
  • باران لاهیجی
  • من رو یاد کلاس انجمن خوشنویسان انداختید
    یادش بخیر
    روزهای زیبایی داشتیم در انجمن
    قدر مجموعه ی گل مرغ سحر داند و بس
    که نه هر کو ورقی خواند معانی دانست
    ترکیب استاد اخوین و دوست نداشتم اما استادم مجبورم کرد که همون ترکیب رو بزنم
    پاسخ:
    چه خوب که یاد خاطرات خوبتان افتادید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی