تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

خرافات 12 گانه دوچرخه سواری

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۱۴ ق.ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز ، مقاله حاضر ترجمه ای است بر قسمت نخست مقاله ای با نام "آغاز راه دوچرخه سواری" که در سایت Rei.com منتشر شده و شامل نکاتی است که برای علاقه مندان به دوچرخه سواری که هنوز برای ورود به این دنیای زیبا و پرجاذبه اقدامی نکرده اند کاربردی خواهد بود.

خرافات 12 گانه دوچرخه سواری



افسانه شماره 1: دوچرخه سواری نیاز به تجهیزات زیادی دارد
واقعیت : نیاز های اساسی برای دوچرخه سواری تنها شامل یک دوچرخه ، یک کلاه ایمنی و خود شما است! هر چند تجهیزات جانبی بسیار خوشایند هستند اما می توان آنها رابعدا به لیست تجهیزات اضافه کرد ، پس یک دوچرخه بخرید و شروع کنید.
 


افسانه شماره 2: هزینه نگهداری از دوچرخه زیاد است
واقعیت:  شاید اینطور باشد ، اما قطعا این هزینه از هزینه تعمیر و نگهداری یک خودرو پایین تر است. در یک مطالعه در سال 2013 در کشور امریکا مشخص شد هر خودرو بطور متوسط  در طول سال به حدود 9000 دلار هزینه  برای کارکرد نیاز دارد ( در کشور ما هم  اگر هزینه بنزین ، روغن ، تعمیرات ، بیمه و ... را حساب کنید هزینه ای میلیونی خواهد بود – مترجم) . اما دوچرخه نیازی به سوخت ندارد و هیچگاه برای آن پول پارکینگ و طرح ترافیک نخواهید پرداخت.
 
افسانه شماره 3: فقط دوچرخه های گران قیمت خوب هستند
واقعیت : هر چند دوچرخه های گران قیمت سواری دلپذیر تری دارند اما هر دوچرخه ای که در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد می تواند شما را به مقصد بسازد ، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا به مقصد برسید یا اینکه دوچرخه شما دنده مخصوص بالارفتن از کوه نداشته باشد اما بهر حال شما را به مقصد می رساند.

افسانه شماره 4: دوچرخه سواری وقت گیر است
واقعیت : به طور معمول دوچرخه سواری کاری زمان بر است و باید با برنامه ریزی صورت بگیرد ، اما با احتساب فاصله و وضعیت ترافیک  ، زمان رسیدن شما به مقصد با دوچرخه احتمالا کوتاه تر است . به علاوه دوچرخه سواری باعث کالری سوزی می شود که می تواند مزیت بسیار خوبی تلقی شود.

افسانه شماره 5: دوچرخه سواری خیلی خطرناک است

واقعیت : اکثر دوچرخه سواران سال های سال است بدون هیچ حادثه ای مشغول دوچرخه سواری هستند.رفتار مشابه رانندگی ( یعنی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ) ، قابل پیش بینی بودن ، پوشیدن لباس روشن ، توجه به اطراف ، ارزیابی رفتار رانندگان ، برقراری رابطه چشمی با رانندگان ، آماده بودن دست روی ترمز ها برای توقف ، مراقبت برای باز شدن ناگهانی درب خودرو ها ، پیروی از جریان ترافیک و حرکت در خطوط بصورت منظم باعث افزایش ضریب ایمنی در دوچرخه سواری می شود.

افسانه شماره 6: صندلی دوچرخه راحت ومناسب نشستن نیست
واقعیت: صندلی های دوچرخه ها معمولا بصورت فابریک از یک جنس معمولی هستند ، اگر با صندلی دوچرخه تان راحت نیستید می توانید آن را ارتقا داده و یک صندلی ژله ای نرم و یا صندلی مارک دار مرغوب تهیه کنید.همچنین صندلی های دوچرخه ها در اندازه ها و شکل های گوناگون در بازار یافت می شوند که می توانید نوع مناسب خودتان را تهیه کنید.

افسانه شماره 7: نگهداری از دوچرخه کاری پیچیده است که از من ساخته نیست

واقعیت : آموختن اصول نگهداری از دوچرخه بسیار ساده است . ضمن اینکه می توانید از آموزش های موجود در اینترنت استفاده کنید . همچنین بردن دوچرخه به تعمیرگاه بسیار کم هزینه تر و آسان تر از بردن خودرو به کارگاه است.

افسانه شماره 8 : من برای دوچرخه سواری خیلی بد فرم هستم

واقعیت : دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا دوباره به وزن ایده آل برسید.در آغاز از اینکه زود به زود توقف کنید یا در سربالایی ها بدنتان یاری نکند نترسید.هر چقدر بیشتر دوچرخه سواری کنید این کار برای شما آسان تر می شود. (تجربه شخصی نویسنده آغاز تمرین از 10 دقیقه سربالایی است که در عرض دوماه به 2 ساعت افزایش یافت) . البته اگر از نظر سلامتی مشکل خاصی دارید حتما با دکترتان هماهنگ باشید.

افسانه شماره 9: نمی توان با دوچرخه وسایل زیادی حمل کرد

واقعیت : متعجب زده خواهید شد اگر بدانید چه مقدار سبزیجات و وسایل یا ابزار های کار را می توانید بوسیله دوچرخه حمل کنید. از بستن باربند و استفاده از خورجین یا کیف های دوقلوی مخصوص تنه یا زنبیل های جلوی فرمان غافل نشوید . برای وسایل بیشتر ، می توانید از باربند ها و کیف های بزرگ تر استفاده کنید یا صندوق های مخصوص دوچرخه را به باربند اضافه کنید.

افسانه شماره 10: محل کار من برای دسترسی بوسیله دوچرخه سواری بسیار دور است

واقعیت: همیشه می توانید قسمتی از مسیر را بوسیله دوچرخه طی کرده و بقیه مسیر را بوسیله وسایل حمل و نقل طی کنید و در برگشت دوباره دوچرخه تان را از آن محل بردارید . همچنین بیشتر اتوبوس ها دارای گیره مخصوص دوچرخه جلوی خود هستند ( این آویز ها در کشور های پیشرفته یک مسئله جا افتاده است و امید است با پیگیری علاقه مندان بزودی شاهد نصب آنها بر روی اتوبوس های شهری کشور باشیم – مترجم)

افسانه شماره 11: دوچرخه سواری باعث عرق کردن می شود

واقعیت : برخی اوقات این مسئله قابل اجتناب نیست ، اما در اکثر مواقع می توان با فشار معمولی به پدال از تعریق بیش از اندازه جلوگیری کرد. در صورت امکان صبح ها که هوا خنک تر است به دوچرخه سواری بپردازید.همچنین به خاطر داشته باشید بادی که در حین دوچرخه سواری به بدن می خورد باعث خنک شدن بدن می شود.

افسانه شماره 12: دوچرخه سواری باعث چروک و کثیف شدن لباس های کاری می شود

واقعیت : اگر تصمیم دارید با دوچرخه به محل کار بروید ، لباس های کارتان را تا کنید تا چروک نشود و آنها را در محل کار تعویض کنید . همچنین می توانید در روزهایی که بدون دوچرخه به محل کار می روید ، لباس اضافی به محل کار ببرید تا روز هایی که با دوچرخه مسیر را طی می کنید مجبور به حمل لباس نباشید.
 

نظرات (۵)

  • املاک تهران
  • سلام آپ قشنگی بود سایتتون هم فوق العاده قشنگه و فوق عالی
    پاسخ:
    متشکرم از لطفتون
  • محمود بنائی
  • پست خیلی خوبی بود، امیدوارم تا پیر نشدیم بتونیم یک دوچرخه خوب تهیه کنیم و باهاش سفر کنیم، انشاله.
  • دلتنگ گل نرگس
  • سلام.همش رو نخوندم.ولى چندموردى که خوندم قشنگ بود!
    نیستیدآقاى توسلى!؟!
    پاسخ:
    سلام

    ممنونم از لطفتون
    هستم اما خیلی سرم شلوغ شده :((((
  • تاریخ جهان و تقویم تاریخ
  • کم کار شدید .....
    با همین سوز که دارم بنویسید حسین

    هرکه پرسید ز یارم بنویسید حسین

    ثبت احوال من از ناحیه ی ارباب است

    همه ی ایل وتبارم بنویسید حسین

    هیچ شعری ننویسید به روی کفنم

    با گل تربت یارم بنویسید حسین

    هرکه پرسید چه دارم دگر از دار جهان

    همه ی دار وندارم بنویسید حسین

    خانه ی آخرتم هست قدمگاه حبیب

    به روی سنگ مزارم بنویسید حسین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی