تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

تجربه گرافی

تجربه نگاشت ها

دریچه ای تازه

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ


گاهی در زندگی اتفاقاتی می افته که مسیر زندگی آدم رو عوض می کنه ، یعنی در یک مدت زمان کوتاه یا خیلی کوتاه انسان چیزی رو تجربه می کنه که شیب نمودار زندگیش رو تغییر می ده یا حتی جهت زندگیش رو تغییر میده، برای من اما شاید این اتفاق وقتی افتاد که اصلا فکرش رو هم نمی کردم.

از چند وقت پیش که قرار شد از کنگره جراحان مغز و اعصاب ایران در تبریز عکاسی کنم ، هیچ پیش زمینه ذهنی خاصی از این کنگره و اتفاقاتی که بعدا قرار بود برام بیفته نداشتم ، روز موعود رسید و من در محل کنگره حاضر شدم.

اولین چیزی که بسیار بسیار توجهم رو به خودش جلب می کرد تیپ و لباس شرکت کننده ها بود که تابعی از مقام اجتماعی اونها بود ، همه شرکت کننده ها با لباس هایی فاخر و گرون قیمت وارد سالن می شدن و نوع برخوردشون با هم بسیار متمدنّانه بود ، تا بحال در عمرم اینقدر تلفن موبایل و کامپیوتر مارک اپل یکجا ندیده بودم !



بعد از اون نوع برخورد و مناسبات این آدم ها برام خیلی جالب بود ، کسانی که تقریبا همگی سالی چند بار به جاهای مختلف دنیا سفر می کنن و تجربه های زیادی در زندگی دارن یعنی در واقع برای من یک گنجینه محسوب میشن. نوع برخورد اونها با هم برخوردی توام با احترام و ادب بود که جایگاه استاد و شاگردی جایگاه بسیار مهمی در اون داشت ، در واقع به اذعان بعضی از شرکت کننده ها شرکت اونها و ارائه مقاله به این کنگره بیشتر بخاطر دیدن دوستان و استادانشون بود و این نوع برخورد برای من ارزشمند بود.



اما تحولی که ازش حرف زدم برای من جایی اتفاق اقتاد که اصلا فکرش رو نمی کردم ! در کنگره جراحان مغز و اعصاب ! 

به عنوان یک دانشجوی دامپزشکی انتظارم این بود که آقایون با دونستن رشته تحصیلیم نیشخندی بزنند و به من بگن موفق باشی اما در عمل اتفاقی که افتاد برای من بسیار بسیار دور از انتظار و شگفت انگیز بود ، وقتی به طور اتفاقی با یک نوروساینیست neuro scientist جوان ایرانی محصل در امریکا در لابی هم کلام شدم دکتر با دونستن رشته ام خیلی هیجان زده شد و سوالات زیادی از رشته ام پرسید که برام خیلی جالب توجه بود ، جای دیگه وقتی بود که با یک جراح و متخصص مغز و اعصاب ایتالیایی که در کنگره سخنرانی داشت صحبت کردم و وقتی فهمید من دانشجوی دامپزشکی هستم خیلی با شوق و ذوق از اینکه کجا درس میخونم و امکانات دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز پرسید و بعد از اون خیلی بیشتر باهام گرم گرفت .

این ها خیلی برای من عجیب بود چون این ذهنیت رو داشتم که برای یک جراح ، یک دانشجوی دامپزشکی اصولا چه فرقی با بقیه می تونه داشته باشه اما در عمل دیدم که پزشک ها (لااقل اون هایی که من باهاشون برخورد داشتم ) یک دید بسیار مثبتی نسبت به رشته من دارن اما من بیچاره که همه عمر در خواب بودم هنوز هم گاهی خیال می کنم چقدر بد شد که پزشکی پذیرفته نشدم !

نکته دیگه اینه که فهمیدم در دانش تقریبا هیچ مرزی وجود نداره ، بعضی از مطالبی که در کنگره ارائه می شد واقعا برای من به عنوان یک دانشجوی دامپزشکی دارای جذابیت فوق العاده ای بود و برخی از اون ها می تونه در آینده به طور بالقوه یک زمینه تحقیقاتی بسیار خوبی برای دانشجویان رشته های علوم زیستی و پزشکی باشه.

و همه این ها تبدیل شد به جرقه هایی که پشت سر هم بر بشکه پر از باروت سوالات من افتاد و این انفجار در درون من رخ داد ، و احساس می کنم در این چند روز به اندازه چندین سال از تجربه دیگران استفاده کردم.

امیدوارم برای شما هم تحولات خوشایندی در زندگی اتفاق بیفته و شیب پیشرفت در زندگیتون هر روز تند تر و تند تر بشه  .




گزارش تصویری - کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب - تبریز

نظرات (۶)

سلام عیدتون مبارک
سلام
مبارکباد این ایام
ایام افتخار شیعه...
من هم به نوبه خودم تبریک میگم بهتون

هر که را خواهند در حشمت سلیمانش کنند
باید اول خاک پای شاه مردانش کنند


پیامبر میفرمایند
خداوند تبارک و تعالی برای برادرم، علی بن ابی طالب آن قدر فضیلت قرار
داده که شمارش آن را فقط خدا می داند
-------------------

با یک کلیپ بسیار زیبا درباره فضایل امیر المومنین در قرآن که باعث برافروختگی معاویه ملعون شد بروزیم

حتما کلیپ رو ببینید واقعا عالیه

یا علی
  • تاریخ جهان و تقویم تاریخ
  • مطلب جالبی بود .....
    من اون طور که حدس زدم اون دو نفری که صحبت کردید به نوعی از اون طرف بودن و فکر می کنم یک مقداری فکرشون با این طرفی ها فرق میکنه .... من خیلی دقت کردم آدمها توی همچین محیطهایی بسیار متمدنانه رفتار می کنن وقتی پاشون رو از اونجا گذاشتن بیرون اصلا یک آدم دیگه ای میشن .... من خیلی دقت کردم به این موضوع

    من مدتی در تراکتور سازی تبریز بودم اونجا داشتیم یک خط رو نصب میکردیم که اتفاقا با یک تیم 7 نفره از آلمان، انگلیس، چک و هلند اونجا همراه ما بودن. نکته قابل توجه در مورد اون وری ها این هست که کوچکترین کار مثبت در نطرشون بسیار مهم و بزرگ و با ارزش هست. دقیقا برعکس چیزی که ما در ایران داریم. یعنی اگر من نوعی کار کوچک و ابتکار عملی در کارم به خرج بدم بلافاصله همکار که نه رقیب من در صدد تخریب و خوار کردن بر خواهد آمد .... در مورد شما هم همین طور است ....
    پاسخ:
    بله همینطوره
    دیروز با یکی از اساتید خودمون صحبت کردم اون خیلی ازینکه اوضاع پژوهش و ... در اینجا نابسامانه می نالید و در عبن حال می گفت بخاطر خانواده اش نمی تونه که بره
    ابن بحث شما هم بسیار دقیق و جالبه باید حسابی بهش فکر کنم
    دانستن, هیجان انگیز و متحول کننده است, اگر...
    اگر ... برای رسیدن به غایتی ارجمند باشد...
    امیدوارم, غایتی ارجمند بیابی
    برای من هم دعا کن
  • پریچهر جنقی
  • میدونید؛ نخبه ها مثل مردم عادی فکر نمیکنند که اگر میکردند نخبه نمیشدند اصلاً، آدم های خاص به هرچیزی نگاه ریز بینانه موشکافانه و دقیق دارند و برای مسائلی که ما با بی تفاوتی از کنارشون میگذریم ارزش زیادی قائل اند.
    اصولا نخبه ها به چیزهایی توجه میکنند که دیگران نه.
    حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته: شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه جنگ نرم بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌طلبد؛ با تمام وجود خود را برای این عرصه آماده کنید.
    ---------------------------------------------------------
    سلام همسنگر
    وبگاه خوبی دارید...
    اگر مایلید به سایت حقیر هم سری بزنید...
    اگر خواستید تبادل لینک کنید هم مارو با نام"راه شهدا"لینک کنید بعد خبر بدید
    "یاعلی"
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی